Bekendmakingen 3 december 2025

Kijk welke vergunningen er de afgelopen weken bij u in de buurt zijn aangevraagd en verleend. En lees welke activiteiten bij de gemeente zijn gemeld en welke besluiten het college aankondigt of heeft genomen.

Omgevingsvergunning: aangevraagd

Datum ontvangst: 20 november 2025

Meindert Hobbemastraat 20
Voor de activiteit: kozijnen wijzigen voorgevel
Akkerwinde 279
Voor de activiteit: woning wijzigen naar zorgwoning

Datum ontvangst: 24 november 2025

Merellaan 268
Voor de activiteit: interne verbouwing

Datum ontvangst: 25 november 2025

Pallieterburg 153 
Voor de activiteit: dakkapel voorzijde woning

Let op: U kunt geen bezwaar maken tegen een vergunningaanvraag. U kunt pas bezwaar maken nadat een vergunning is verleend.

Omgevingsvergunning: verleend

Verzenddatum: 21 november 2025

Essebaan 63 
Voor de activiteit: plaatsen van 2 dakreclames
Maasdal 44 
Voor de activiteit: wijzigen kozijnen garage voor aan huis gebonden beroep

Verzenddatum: 24 november 2025

Lofoten 13
Voor de activiteit: maken aanbouw voorzijde
Bermweg 506
Voor de activiteit: bouwen mantelzorgwoning

Niet mee eens?

Maak binnen 6 weken online bezwaar. Of stuur uw bezwaarschrift binnen 6 weken naar de gemeente Capelle aan den IJssel. Het adres is: Postbus 70, 2900 AB Capelle aan den IJssel.

In het bezwaarschrift zet u: naam, adres, datum van uw bezwaarschrift, tegen welk besluit u bezwaar maakt en waarom u het niet eens bent met het besluit. Vergeet niet uw handtekening te zetten.

Het besluit blijft geldig, ook als u bezwaar heeft ingediend. Komt u hierdoor in de problemen? Dan kunt u de rechtbank Rotterdam om een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: rechtbank Rotterdam, Sector Bestuursrecht, Postbus 50950, 3007BL Rotterdam. Hiervoor betaalt u wel een bijdrage. Informatie over een voorlopige voorziening en de kosten hiervan vindt u op: www.rechtspraak.nl/bestuursrecht.

Informatie

Mail als u een omgevingsvergunning voor een bouwplan wilt inzien naar omgevingsvergunning@capelleaandenijssel.nl. Wij maken dan een afspraak met u voor een gesprek.

Openbare kennisgeving de Genestetstraat (24 november 2025)

Aanleiding

Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten tot het toepassen van bestuursdwang.
De gemeente heeft tot doel het uiterlijk aanzien van de gemeente te beschermen en het langdurig stallen van voertuigen te voorkomen, anders dan voor normaal verkeersgebruik.

Overtreding

Op basis van de APV Capelle aan den IJssel:

Artikel 5:6 Kampeermiddelen en andere voertuigen

is het verboden een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt langer dan op drie achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op de weg.

Bekendmaking

De eigenaar van de aanhanger op de Genestetstraat kan niet worden achterhaald. Wij roepen de eigenaar of houder van dit voertuig op om deze binnen 14 dagen na publicatie van deze bekendmaking te verwijderen en verwijderd te houden.

Maatregelen

Indien dit niet binnen deze termijn gebeurt, zal op grond van artikel 125 Gemeentewet en art. 5:21 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bestuursdwang worden toegepast, inhoudende dat de gemeente dit voertuig zal verwijderen en gedurende maximaal dertien weken kan opslaan of korter als de kosten van het toepassen van bestuursdwang niet in verhouding staan tot de waarde van het voertuig.

Kostenverhaal

Binnen deze termijn kan de eigenaar van dit voertuig zich bij afdeling Handhaving melden en dit voertuig, na betaling van de kosten die met het toepassen van bestuursdwang verband houden, meenemen. Wanneer dit voertuig niet door de eigenaar is opgehaald, dan zal dit voertuig worden verkocht of vernietigd.  

Bezwaar

Wij wijzen u op de mogelijkheid om op grond van artikel 7:1 van de Awb bezwaar te maken tegen ons besluit door het indienen van een bezwaarschrift. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken vanaf de dag na bekendmaking van dit besluit. Het bezwaarschrift moet bevatten: uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar. Ook moet het bezwaarschrift ondertekend zijn.

Vragen?

Heeft u vragen dan kunt u contact opnemen met afdeling Handhaving, via telefoonnummer: 010 - 284 81 11 of per email: handhaving@capelleaandenijssel.nl

Openbare kennisgeving Pluvierstraat (25 november 2025)

Aanleiding

Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten tot het toepassen van bestuursdwang.
De gemeente heeft tot doel het uiterlijk aanzien van de gemeente te beschermen en het langdurig stallen van voertuigen te voorkomen, anders dan voor normaal verkeersgebruik.

Overtreding

Op basis van de APV Capelle aan den IJssel:

Artikel 5:6 Kampeermiddelen en andere voertuigen

is het verboden een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt langer dan op drie achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op de weg.

Bekendmaking

De eigenaar van de aanhanger op de Pluvierstraat kan niet worden achterhaald. Wij roepen de eigenaar of houder van dit voertuig op om deze binnen 14 dagen na publicatie van deze bekendmaking te verwijderen en verwijderd te houden.

Maatregelen

Indien dit niet binnen deze termijn gebeurt, zal op grond van artikel 125 Gemeentewet en art. 5:21 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bestuursdwang worden toegepast, inhoudende dat de gemeente dit voertuig zal verwijderen en gedurende maximaal dertien weken kan opslaan of korter als de kosten van het toepassen van bestuursdwang niet in verhouding staan tot de waarde van het voertuig.

Kostenverhaal

Binnen deze termijn kan de eigenaar van dit voertuig zich bij afdeling Handhaving melden en dit voertuig, na betaling van de kosten die met het toepassen van bestuursdwang verband houden, meenemen. Wanneer dit voertuig niet door de eigenaar is opgehaald, dan zal dit voertuig worden verkocht of vernietigd.

Bezwaar

Wij wijzen u op de mogelijkheid om op grond van artikel 7:1 van de Awb bezwaar te maken tegen ons besluit door het indienen van een bezwaarschrift. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken vanaf de dag na bekendmaking van dit besluit. Het bezwaarschrift moet bevatten: uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar. Ook moet het bezwaarschrift ondertekend zijn.

Vragen?

Heeft u vragen dan kunt u contact opnemen met afdeling Handhaving, via telefoonnummer: 010 - 284 81 11 of per email: handhaving@capelleaandenijssel.nl

Openbare kennisgeving Reviusrondeel (26 november 2025)

Aanleiding

Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten tot het toepassen van bestuursdwang.
De gemeente heeft tot doel het uiterlijk aanzien van de gemeente te beschermen en het langdurig stallen van voertuigen te voorkomen, anders dan voor normaal verkeersgebruik.

Overtreding

Op basis van de APV Capelle aan den IJssel:

Artikel 5:5 Voertuigwrakken

is het verboden een voertuig dat rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud of in een kennelijke verwaarloosde toestand verkeert, op een openbare plaats te parkeren.

Bekendmaking

De eigenaar van dit voertuigwrak op de Reviusrondeel kan niet worden achterhaald. Wij roepen de eigenaar of houder van dit voertuig op om deze binnen 14 dagen na publicatie van deze bekendmaking te verwijderen en verwijderd te houden.

Maatregelen

Indien dit niet binnen deze termijn gebeurt, zal op grond van artikel 125 Gemeentewet en art. 5:21 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bestuursdwang worden toegepast, inhoudende dat de gemeente dit voertuig zal verwijderen en gedurende maximaal dertien weken kan opslaan of korter als de kosten van het toepassen van bestuursdwang niet in verhouding staan tot de waarde van het voertuig.

Kostenverhaal

Binnen deze termijn kan de eigenaar van dit voertuig zich bij afdeling Handhaving melden en dit voertuig, na betaling van de kosten die met het toepassen van bestuursdwang verband houden, meenemen. Wanneer dit voertuig niet door de eigenaar is opgehaald, dan zal dit voertuig worden verkocht of vernietigd.

Bezwaar

Wij wijzen u op de mogelijkheid om op grond van artikel 7:1 van de Awb bezwaar te maken tegen ons besluit door het indienen van een bezwaarschrift. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken vanaf de dag na bekendmaking van dit besluit. Het bezwaarschrift moet bevatten: uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar. Ook moet het bezwaarschrift ondertekend zijn.

Vragen?

Heeft u vragen dan kunt u contact opnemen met afdeling Handhaving, via telefoonnummer: 010 - 284 81 11 of per email: handhaving@capelleaandenijssel.nl 

Kennisgeving 0-evenement, venten, voorwerpen op de weg

Voor het organiseren van een aantal activiteiten is geen vergunning nodig:

U moet de activiteit 2 weken voor aanvang melden. Een melding wordt altijd bevestigd door de gemeente. U kunt geen bezwaar maken tegen een door de gemeente bevestigde melding of kennisgeving.

  • Plaatsen kerstboom met hapje en drankje bewoners Torenhof, grasveld tussen de 3 woonblokken van de Torenhof, zaterdag 6 december 2025 van 14.00 tot 18.00
  • Ontmoeting met oliebollen bewoners Torenhof, grasveld tussen de 3 woonblokken van de Torenhof, maandag 29 december 2025 van 14.00 tot 18.00
  • Para commerciële activiteit in de inrichting clubhuis Sparta Cricket 1888, zaterdag 27 december 2025 van 19.00 tot 23.00 uur

Melding gebruik spandoeklocaties

Voor het ophangen van spandoeken van:

  • Zondag 7 tot en met zaterdag 13 december 2025 – Capelse kerstmarkt

Voornemen tot uitschrijving uit de Basisregistratie Personen

Uit onderzoek van de afdeling Burgerzaken is naar voren gekomen dat de onderstaande personen naar alle waarschijnlijkheid niet meer woonachtig zijn op het adres waar ze in de Basisregistratie Personen (BRP) zijn geregistreerd. 

Naam - Geboortedatum - Adres - Geplande datum

  • M.O. Kovpak - 22-06-2004 - Merellaan 111 - 24 november 2025

Deze personen worden verzocht binnen 4 weken na publicatiedatum te reageren. Reageren kan naar het onderzoeksteam van de afdeling Burgerzaken. Dit team is te bereiken via: Onderzoeksteam@capelleaandenijssel.nl of via 14010. Wanneer niet wordt gereageerd zal de inschrijving in de BRP worden beëindigd per de hierboven geplande datum.

Beschikking uitschrijving uit de Basisregistratie Personen

Uit onderzoek van de afdeling Burgerzaken is gebleken dat onderstaande personen niet hebben voldaan aan hun verplichting zoals gesteld in de artikelen 2.39 en 2.43 van de Wet Basisregistratie Personen. In deze artikelen staat dat de burger verplicht is om binnen 5 dagen na adreswijziging of binnen 5 dagen voor vertrek naar het buitenland hiervan schriftelijk aangifte te doen bij het college 110 van burgemeester en wethouders van de woongemeente. Artikel 3:41 lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht geeft de gemeente de mogelijkheid om de beschikking ‘Vertrokken Onbekend Waarheen’ te publiceren als de bekendmaking niet kan geschieden door toezending.  

De volgende personen zijn uitgeschreven uit de Basisregistratie Personen:

Naam - Geboortedatum - Adres - Besluit uitschrijving

  • M.Sighiri - 21-09-1995 - Hortensiastraat 12 A - 24 november 2025
  • T.C. van der Wal - 09-06-1998 - Valeriusrondeel 477 - 24 november 2025

Op grond van artikel 6:7 van de Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet binnen de termijn van 6 weken gemotiveerd worden ingediend bij het college van burgemeester en wethouders, postbus 70, 2900 AB Capelle aan den IJssel. De termijn begint te lopen met ingang van de dag na publicatie van dit besluit in Het Kontakt IJssel- en Lekstreek (huis aan huis blad).